9Wasza ocena

Resident Evil REmake Resident Evil z 2002 roku (oryginalny tytuł. Biohazard, znany także pod tytułami: Resident Evil REmake, Resident Evil REbirth) to remake kultowej gry "Resident Evil" z gatunku survival-horror, która w 1996 roku została wydana na platformę PlayStation. Gra z 2002 roku jest jej odnowioną wersją, głównie pod względem grafiki i muzyki. "Resident Evil Remake" wyszedł jako exclusive dla konsoli GameCube, dzięki porozumieniu firm Capcom (producent gry) i Nintendo (producent konsoli). Fabuła [edytuj] Fabuła gry przedstawia się tak samo jak w pierwowzorze, nie ma większych zmian prócz dialogów i ilości cut-scenek. Oddział S.T.A.R.S. dostaje misję odnalezienia członków oddziału Bravo, której członkowie nie dają znaków życia po ich ostatniej misji. Bohaterowie odnajdują w lesie szczątki helikoptera, a w tym martwe ciało jego pilota. Zostają zaatakowani przez krwiożercze psy, po czym znajdują schronienie w wielkiej rezydencji, leżącej przy lesie. Do posiadłości dostają się trzy osoby (w zależności od wyboru scenariusza) - w przypadku Chrisa będzie to on, Albert Wesker i Jill Valentine, a w przypadku Jill - ona, Wesker i Barry Burton. Fabuła poprowadzona jest w taki sam sposób co pierwowzór, bohaterowie zwiedzają te same lokacje i są zawarte te same zwroty akcji. Różnice i podobieństwa [edytuj] * W remake'u zachowano te same statyczne ujęcia kamer co w oryginale. * Ilość slotów w ekwipunku bohaterów został zachowany (Chris - 6; Jill - 8) * Remake zawiera przerobione utwory z pierwowzoru, jak również nowe kompozycje. * Rezydencja w remake'u została powiększona o kilka nowych pomieszczeń. * Wygląd zombie znacząco się od siebie różni, ponadto atakują na różne sposoby. * Większość zagadek z oryginału zostało zmienionych, niektóre natomiast pozostały bez zmian. * Do remake'u dodano narzędzia do samoobrony przez przeciwnikami, które nie zajmują slotu w głównym ekwipunku. * Remake zawiera dodatkowy tryb "Invisible Enemy" ("Niewidzialny przeciwnik"), którego po przejściu pojawia się specjalny list reżysera z gratulacjami. Postacie [edytuj] * Chris Redfield - grywalny bohater. W swoim scenariuszu jest głównym protagonistą, w scenariuszu Jill znika w tajemniczych okolicznościach. Chris został zaciągnięty do oddziału S.T.A.R.S. dzięki Barry'emu Burtonowi. * Jill Valentine - grywalna bohaterka. W swoim scenariuszu jest główną protagonistką, w scenariuszu Chrisa znika w tajemniczych okolicznościach. Będąc w S.T.A.R.S., Jill nie raz ocaliła życie swoim partnerom z grupy. * Rebecca Chambers - bohaterka występująca tylko w scenariuszu Chrisa. Jest bardzo młoda, znalazła się w grupie dzięki swojej znajomości medycyny i pierwszej pomocy. W przeciwieństwie do pierwowzoru, nie jest tutaj grywalna bohaterką. * Albert Wesker - drugoplanowy bohater gry obydwu scenariuszy. Jest dowódcą oddziały Alpha, przez wielu agentów w grupie uważany za "zadziornego luzaka". * Barry Burton - drugoplanowy bohater scenariusza Jill. Dobry przyjaciel Chrisa, dzięki któremu ten wstąpił do oddziału. Kilka razy spotyka Jill, w tym kilka razy ratuje jej życie. * Brad Vickers - bohater, który przylatuje wraz z bohaterami do Lasów miasta Raccoon, ale ucieka gdy napadają na nich psy. Przez radio daje znać bohaterom, że wraz z helikopterem oczekuje na ocalonych ludzi. * Joseph Frost - jeden z byłych agentów oddziału Bravo. To on odkrywa zwłoki pilota w helikopterze zaginionego oddziału. Ginie pogryziony przez krwiożercze psy. * Kenneth J. Sullivan - czarnoskóry agent grupy Bravo. Zostaje zjedzony przez jednego z zombie, na początku gry. * Enrico Marini - dowódca oddziału Bravo. Zostaje przez obydwu bohaterów znaleziony w podziemnym labiryncie, lecz potem postrzelony i zabity przez nieznanego sprawcę. * Richard Aiken - jeden z agentów grupy S.T.A.R.S., który pracuje również w oddziale Bravo. W obydwu scenariuszach bohaterowie odnajdują go umierającego i, w przeciwieństwie do oryginału, w obydwu przeżywa.