2014 - Pawel Slusarz - Archeologia kodu źródłowego
Trki, Kody, Cheaty do
Prezentacja jest oparta o 15 lat doświadczeń obserwacji ewolucji projektów oprogramowania i systemów. Dwa lata temu, kiedy zdecydowaliśmy się na standardyzację bibliotek JAR w naszej firmie, rozpocząłem swoje pierwsze prace archeologiczne. Te prace stanowiły punkt wyjścia do badań nad niewykorzystaną wiedzą drzemiącą w repozytoriach kodu źródłowego. Jednym z kluczowych wyznaczników, który nie jest dostępny w narzędziach szacowania długu technologicznego jak Sonar, jest popularność pewnych klas w systemie. Wyjaśnieniu dlaczego popularne klasy są tak ważne poświęcę częsć prezentacji. Odpowiemy też na podstawie danych co jest lepsze: Java, czy Groovy. Na końcu zademonstruję jak techniki archeologii kodu mogą nam pomóc poznać prawa rządzące rozwojem oprogramowania.
- Subreddit poświęcony archeologii: http://www.reddit.com/r/codemining/
- mój blog: http://10kftcode.blogspot.com/
- slajdy z prezentacji: https://docs.google.com/presentation/d/1r_dH_nbL6_ynO7vUikGE5GVML01hkuvNFsbq5egq6Qk/edit?usp=sharing