1Wasza ocena

15 stycznia 2011 światowa data premiery 28 lutego 2011 data wydania w Polsce Pełnoprawna kontynuacja wydanej pod koniec 2009 roku gry 18 Wheels of Steel: Extreme Trucker, ponownie będąca dziełem studia deweloperskiego SCS Software. Zabawa skupia się na prowadzeniu własnej firmy transportowej, specjalizującej się w przewożeniu różnorakich ładunków w ekstremalnych warunkach. Podobnie jak w przypadku poprzedniej odsłony serii, producent przygotował pięć bardzo zróżnicowanych środowisk, w których możemy zajmować się rozwożeniem towarów. Są to obszary arktyczne, górskie tereny amerykańskiego stanu Montana, Boliwia, Australia oraz Bangladesz. Oznacza to konieczność przemierzania między innymi zdradliwych serpentyn i wąskich nieutwardzonych odcinków, a także radzenia sobie z piachem, błotem czy śniegiem. Każda z udostępnionych map pokryta została gęstą siecią dróg oraz miejsc, pomiędzy którymi transportuje się ładunki. W opisywanej kontynuacji zwiększeniu uległa liczba dostępnych maszyn, których jest teraz 35, jak również rodzajów przewożonych ładunków, których jest ponad 70. Warto dodać, że analogicznie do pierwszej części Extreme Truckera wiele utrudnień związanych jest z samymi towarami. Mogą one dla przykładu cechować się bardzo dużą wagą, sporymi lub nietypowymi gabarytami (np. wielkie bale drewna), łatwopalnością czy też słabą odpornością na wstrząsy. Pomimo konieczności radzenia sobie w trudnych warunkach nie zapomniano o obowiązku przestrzegania przepisów ruchu drogowego. Wszelkie stłuczki oraz przekroczenia dozwolonej prędkości są surowo karane przez lokalnych stróżów prawa. Sterowane maszyny potrzebują nie tylko paliwa, ale mogą się również psuć, na przykład w wyniku przegrzania się jednostki napędowej. W grze Extreme Trucker 2 ponownie istotną rolę odgrywa ekonomiczny aspekt rozgrywki. Zabawę rozpoczynamy jako właściciel niewielkiej firmy transportowej, ale w miarę wykonywania kolejnych zleceń możemy sobie pozwolić na nabywanie lepszych ciągników oraz na wynajmowanie kierowców. Kluczowym elementem jest w tym przypadku rozsądne planowanie tras przejazdów, a to dlatego, że szczególnie premiowane jest dostarczanie ładunków w wyznaczonym czasie. Oprawa wizualna gry nie doczekała się rewolucyjnych zmian w stosunku do poprzedniej odsłony cyklu. Modele ciężarówek są nieco bardziej szczegółowo wykonane, podobnie jak ich kabiny. Warto dodać, że ładunki rozwożone są przy zróżnicowanych warunkach pogodowych oraz z zachowaniem cyklu całodobowego.